Scandinavie: 11e dag Donderdag 6 juli 2017

6 juli 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Donderdag 6 juli

Al vroeg om 5.00 uur de wekker gezet, omdat ons reisschema's verandert waren.

Uitgechecked en ontbijtpakketjes meegenomen en naar het station gelopen, onderweg nog wat te drinken gekocht.

Op het station gekeken en gevraagd waar we moesten zijn en naar het busstation gelopen. Om 6.41 uur met de bus vertrokken op weg naar Vestby (een piepklein stationnetje).

Er waren werkzaamheden op het spoor of in de bruggen onderweg, vandaar eerst busvervoer.

Op station Vestby gewacht totdat onze trein er aan kwam.

Onze gereserveerde plekken opgezocht, het was in onze coupe's erg rustig. Ontbeten met koffie (in Noorwegen hadden we op onze tickets komfort klasse en dat is o.a gratis koffie) en ons ontvangen lunchpakketje uit het hotel opgegeten.

Vandaag door 3 landen gereisd, we startten natuurlijk in Noorwegen, kwamen toen in Zweden.

In Zweden bij Laholm een technische storing, dus weer overgestapt in een andere trein, door naar Malmo en over de brug/spoorlijn naar Denemarken, waar we om 14.30 uur in Kopenhagen aankwamen.

Ingechecked in het

First Hotel Twentyseven.

De stad ingegaan en eerst een biertje en een wijntje in een gezellige pub.

We hebben gelijk de hop on - hop off bus gedaan, dat allemaal gezien en morgen gaan we de stad lopend uitgebreid verkennen, we blijven 1 dag extra in Kopenhagen, dus de wandelschoenen gaan weer aan, Het was weer heerlijk weer en dus lekkere terrasjes gepakt en vanavond heerlijk gegeten.

Nu moe maar voldaan nog even wat drinken en straks lekker slapen.

1. Waarom moeten wij onze eretitel wijzigen?:
    6 juli 2017
    Vandaag hier een zwoele dag,en vanavond stevige buien met nogal wat onweer met de nodige verlichting.Na een beetje drukke dag ( gedoe met buurvrouwtje ) gaan ook wij na een drankje,onderzeil, GUTE NACHT, De Olden.
  2. Jolanda van Voorst:
    6 juli 2017
    Mens wat een prachtige reis! Veel plezier morgen xxxx
  3. Gert:
    6 juli 2017
    Jullie ook aan de laatste dagen ?
    Jullie genieten natuurlijk ook heerlijk
    Lekker uitrusten schatjes, snel weer bijpraten.