Scandinavie: 10e dag Woensdag 5 juli

5 juli 2017 - Oslo, Noorwegen

Woensdag 5 juli

Een dagje Oslo.

Op tijd ontbeten en naar het centrum gelopen, een hop on - hop off kaartje gekocht en even geinformeerd bij de Noorse spoorwegen over donderdag, want er zijn stremmingen op onze reis naar Gotenburg/Kopenhagen. We moeten eerder weg en worden eerst per bus vervoerd, maar dat zien we morgen wel. In de hop on-hop off bus gestapt en veel gezien:

Nationaal Theater, Parlementsgebouw, Paleis, Gemeentehuis, Vikingship museum, Operahouse, Akershus, Nobel Peace Center, Cruise terminal, Vigeland Park, Opera House, Oslo Cathedral.

Uitgestapt en daarna bijna alles per benenwagen gedaan.

Tussen de middag lekker gelunched en nog een aantal dingen zoals Akershus binnengegaan en ik wilde nog naar het Bislett stadion, dat was een pittig stukje lopen, maar wat komen we onderweg tegen ? een slijterij.

In Noorwegen is drank alleen te koop in staatswinkels, dus maar even 2 flesjes gescoord a E 13, 1 glas kost in een restaurantje al E 10 en op straat is wijn drinken verboden, maar wie Jenette kent !!, toch even illegaal geproefd. (zie foto).

Maar wat schitterende dag, een mooie, schone en gezellige stad en wat een mooi weer vandaag, om 19.00 uur was het nog 23 gr C.

Vanavond ook weer heerlijk gegeten.

Morgen door naar Kopenhagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Waarom moeten wij onze eretitel wijzigen?:
    5 juli 2017
    Dit was een vrij vroeg bericht na zo,n voedgangersdag,waarschijnlijk wel een beetje vermoeid.En dan Jenet kennende (om ons bloed zuiver te houden )het zit uiteindelijk in de genen, de nodige neuten achter de kiezen,dan wordt het vanavond vroeg naar bed.Maar toch weer een mooie dag gehad,hartstikke mooi en verdiend. Groetjes, Paps en Mams.
  2. Jolanda van Voorst:
    5 juli 2017
    Oh oh die Jenette ze kan het niet laten. Hier vloeit de drank rijkelijk, ook aan het zwembad heerlijke cocktails! Wat is het prachtig bij jullie, geniet maar lekker xxxx