New York

6 juni 2015 - New York City, Verenigde Staten

Reisverslag New York
Op tijd aanwezig op Schiphol i.v.m de nieuwe centrale security.
Bij het inchecken werden we extra ondervraagt over onze reis en of we zelf de koffers ingepakt hadden, dit schijnt bij reizen naar de USA te gebeuren.
Toen naar de nieuwe centrale beveiliging, daar doorheen en wat ziet dat
er mooi uit, nog beveiligingsmensen omdat er altijd nog wel wat kinderziektes langskomen, maar bij ons dus niet.
We gingen op tijd weg, maar eerst naar de Polderbaan, daar vandaan vertrokken we.
Een prima vlucht met eigenlijk geen turbulentie, eerst heel helder weer, later veel bewolking.
Onze route ging via Manchester, Dublin, de Atlantische Oceaanover naar de kust van New Foundland, via Boston door naar New York.
De vlieghoogte was 11 km en er was een buitentemperatuur van - 59 gr C.
Eten en drinken onderweg was prima en de vliegtijd bedroeg 7 uur en 50 min.
Goed geland en dan moet je door naar de douane, wat een lange tijd wachten, maar oké eerst vingerafdrukken en een duimafdruk van beide handen laten maken, een foto van je gezicht en nadat alles oke was, mag je USA in.
Een grote taxi genomen en zulk scheuren die vent, maar na 30 minuten waren we in het hotel en ruim voordat je normaal je kamer kreeg, waren onze kamers al klaar, dus al heel snel nadat we de koffers neergezet hadden, zijn we de stad ingegaan, naar Times Square, waar het hart van New York ligt. Hop on Hop off bus gepakt en veel gezien: Broadway, Manhatten, Empire State Buikding, FreedomTower, Chinatown, Little Italy, Brooklyn Bridge, Fifth Avenue, Rockefeller Center, United Nations, Waldorf Astoria hotel, Trump Tower en heel veel bekende merkwinkels.
Heerlijk gegeten bij Italiaans restaurant Pasta Lovers, na voor ons lange dag van 23 uur, zijn we gaan slapen.
Dag 2
Ontbeten en vertrokken lopend naar Times Square, eerst even een (chocolaatje) gehaald
bij de M & M store.
Je weet niet wat je ziet, een winkel, 3 etages hoog, met alles van M @ M (zie foto), daarna de Hop on Hop off bus naar Central Park genomen,  jammer genoeg veel regen, maar daar lieten we ons niet door afschrikken (zie de foto FB)
Op een prachtige plek midden in Central Park bij the Boathouse een kopje koffie gedronken en toen weer lopend terug naar Carlo's Bakery, heerlijke cupcakes gekocht en even wat foto's gemaakt.
Verder lekker geshopped en overal gekeken, tussen de middag heerlijke tapas gegeten op Fifth Avenue bij FgiFriday, perfect eten en gelijktijdig begon de interland van Nederland tegen de USA, hoe vreemd dat wij in Amerika zijn, terwijl Amerika in Nederland speelt.
Later op internet zagen we dat Nederland met 3-4 verloren had
De Hop on Hop off bus in, op weg naar Ground Zero en de FreedomTower.
Onvoorstelbaar en indrukwekkend wat zich daar afgespeeld heeft en wat mooi hoe ze dat nu opgebouwd hebben, qua toren, de waterbassins met alle namen van de slachtoffers.
Jenette even op de foto gezet met de New York police.
Terug met de metro naar Times Square, een drankje in het Hardrock café gedaan, ontzettend gezellig, doorgelopen naar de bus voor avondtoer van 2 uur naar Brooklyn over de Manhattan-bridge met een prachtig uitzicht bij avond van de skyline van New York.
Toen richting hotel, nog even een hapje gegeten en om 22.30 uur moe en voldaan naar bed.
Dag 3
Ontbeten, in de loop van de morgen naar Times Square gelopen, regenweer, dus een paraplu scoren, een bakkie koffie gedaan bij Starbucks (echte koffie !!).
Hier vandaan gelopen naar Rockefeller Centrum en daar bovenop de Top of the Rock geweest, een adembenemend uitzicht, ondanks de bewolking.
De Top of the Rock was het hoogste gebouw van New York, totdat de FreedomTower gebouwd werd ( dit is nu het hoogste gebouw van de USA)
Hop on Hop off bus gepakt voor de ferrycruise langs het. Vrijheidsbeeld en de skyline van Manhattan vanaf het water.
Bij terugkomst werd het prachtig weer en hebben we lekker aan de Hudson river op een terrasje wat gegeten, terwijl "de mannen" de Champions Leaque finale tussendoor hebben gekeken.
Langs het Intrepid vliegdekschip gelopen terug naar het hotel.
Het Intrepid schip heeft de 2e wereldoorlog overleefd, na veel aanvallen van de Jappen.
Op het schip staan heel veel vliegtuigen, die de USA gebruikt hebben bij oorlogen en zelf de Black Birds stonden er die als spionagevliegtuigen hebben gediend in de zeventiger jaren, waar wij niets vanaf wisten ( jaren later), dit vliegtuig kon 3600 km per/uur vliegen, nog sneller dan een kogelstot van een pistool.
Even bijgekomen van alle indrukken, na een hapje te hebben gegeten hebben we onze New York trip afgesloten.
Straks (over 5 uur) vliegen we door naar San Francisco.

1. Jolanda van Voorst:
    7 juni 2015
    Hoi lieffies,

Wat leuk dit verhaal, we kunnen jullie helemaal volgen. Wat een indrukken en wat zijn jullie aan het genieten!!! Geweldig.
    Goeie reis vandaag en nog heel veel plezier. xxxx Jo en Dré