San Francisco

8 juni 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Reisverslag San Francisco

1e dag
Met een grote VAN cadillac vertrokken vanuit ons Skyline hotel New York naar de luchthaven Neward en daar ingecheckt, ging lekker snel.
Buiten nog even een broodje gegeten en toen door naar de douane.
Schoenen uit, riem af, alles wordt heel scherp gecontroleerd, maar ja dat is maar goed ook.
Martin bleek een explosieve stof aan zijn handen te hebben !!!!!, dus die werd extra gefouilleerd.
Om 8.30 uur boarden en om 9.30 uur gingen we de lucht in.
De vluchttijd zou 5.30 uur bedragen en we vlogen via Chicago, Denver, de Rocky Mountains, (waar we turbulentie hadden) naar San Francisco, plaatselijke tijd om 12.30 uur zijn we geland. (Vergeleken met Nederland is dat 9 uur tijdsverschil)
Een taxi genomen naar ons Beresford hotel, een typisch Engels hotelletje, we konden al vrij snel naar onze kamers.
Aan de overkant in het Sutter pub restaurant wat gedronken en gegeten, was heel erg goed.
Toen lopend over de steile wegen van San Francisco naar Fishermans Wharf, een bekende wijk met winkeltjes en bezienswaardigheden.
Laatste stukje met de Cable-car (het bekende trammetje) was ontzettend leuk en hoe dat gaat bij een wisselpunt van z'n trammetje) daar een bakkie gedaan bij een Starbucks.
Geshopped, gekeken bij Boudin brood, hoe ze allemaal verschillende broodproducten maken, terrasje, happy hour, daarna doorgelopen naar Pier 39, met op de achtergrond Alcatraz.
Op Fishermans Wharf liggen honderden zeeleeuwen op pontons in de haven in het water.
De bekende mist (fog) kwam steeds opzetten, waardoor we de Golden Gate Bridge (brug aan de oceaan) niet konden zien, maar aan de andere kant van San Francisco konden we de Bay bridge wel heel goed zien (brug landinwaarts), morgen willen we met de boot naar Alcatraz (vroegere Amerikaanse gevangenis) gaan.
Bij het Beer restaurant wat gedronken, Martin heeft 2 proeverij-tjes van 3 biertjes genomen, hartstikke leuk, het waren kleine glaasjes ha ha !
Teruggelopen en heerlijk gegeten in Pompei's Grotto restaurant aan de haven.
Jenette en Martin hebben de bekende Clam Chowder gegeten, soep in een uitgeholde bol.
Na een spectaculaire taxiritje meegemaakt te hebben met een Vietnamese chauffeur
(we moesten zelfs even aan de kant, want de auto had geen power meer), maar wat een hoogteverschillen maak je mee in de straten van San Francisco, zijn we met hele zware benen, moe maar voldaan gaan slapen.

2e dag
Vanuit het hotel naar Union Square gelopen, daar een bakkie koffie genomen met een broodje.
Met de Cable-car naar Fishermans Wharf gegaan.
Daar vandaan naar de boot voor Alcatrez gelopen, maar helaas waren alle kaarten uitverkocht.
Heerlijk aan de haven in een Mexicaans restaurant taco's en nacho' s gegeten, zo lekker en wat wat een weer, volop in de zon.
We zijn naar de Duck Tour voor kaarten gegaan.
We konden al snel opstappen.
Een 90 min tour door de historische straten van San Francico en dan rijdt je ineens met de bus het water in.
Vanuit de bus kom je langs: Union Square, Chinatown, Ghirardelli Square, North Beach, Fishermans Wharf, het Zuidstrand, de Ferry Building en vanaf het water konden we mooi de City Skyline, de Bay Bridge en de McCovey Cove baai zien.
Bij de Jacks Seafood Bar een glaasje gedronken en een hapje gegeten en met de taxi terug naar het hotel.
Een heerlijk relaxde laatste dag in San Francisco
Morgenochtend de auto ophalen en dan vertrekken we voor 14 dagen per auto langs de westkust.