Scandinavie: 1e dag Maandag 26 juni 2017

26 juni 2017 - Stockholm, Zweden

1e dag: Maandag 26 juni
Om 6.30 uur vertrokken per trein naar Amersfoort, daar de Internationale trein naar Osnabruck gepakt.
Zit je in de trein naast met een man, die in Bussum geboren en gewoond heeft en ook op de Brandsma Huizerweg gezeten heeft, net zoals Jenette, dus alles van en over Bussum is langs geweest, de tijd vloog om.
Na Osnabruck begon het gedonder !, 2 1/2 uur stilgestaan bij Diepholz: "gesperrt" !, machteloos sta je 2 1/2 uur stil, alle volgende aansluitingen  naar Kopenhagen en Malmö gemist. De trein ging terug naar Osnabruck en ze zouden een andere route nemen naar Hamburg via Hannover, maar in Osnabruck kregen we te horen dat we weer dezelfde route terug zouden gaan, de "versperrung" was opgeheven, dus nu bijna 4 1/2 uur later in Hamburg.
Ook op deze hele route een Duitse slager naast me, dus de bavette, de pincanha, marinade, gewurze enz, zijn de revue gepasseert, dat was heel leuk, alleen dat slagersechtpaar zat later in de rats, want die moesten om 16.30 uur vliegen vanuit Hamburg naar Dubai en dat hebben ze  niet gehaald, ze zijn nu waarschijnlijk om 21.45 uur vertrokken.
In Hamburg gekeken of we nog naar Kopenhagen konden en dat lukte gelukkig.
Om 17.28 uur konden we met de trein naar Kopenhagen, waar we bij Puttgarden met de trein op de veerboot gingen om de overtocht  tussen Duitsland en Denemarken mee te maken.
Op de veerboot moesten we uit de trein en hebben de 45 min durende overtocht aan dek beleefd.
Bij het Deense Rodby kwamen we aan land en hebben om 22.38 uur in Kopenhagen de stoptrein gepakt naar de luchthaven, waar we moesten overstappen voor de trein naar Malmo, over de Oresundbrug door naar Zweden, aankomst Malmo om 23.30 uur
We passeerden Denemarken-Zweden met de trein over/onder een brug-, tunnelcombinatie over de Sont.
De trein dook eerst 4 km onder de grond, vervolgens reed hij een aantal km over het kunstmatige eiland Peberholm en de laatste 8 km over deze brugcombinatie.
Boven de brug rijden de auto's en onder de brug hangt de spoorlijn.
Van het station naar het Elite Residens Hotel gelopen, waar we rond middernacht aankwamen en gelijk ingechecked hebben, een lange en zeer vermoeiende dag.
Nu even deze blog bijgewerkt en nu een wijntje, welterusten.

1. Jolanda van Voorst:
    27 juni 2017
    Hahaha jullie zullen weer eens niet iemand tegenkomen! Wel leuk om zo mensen te ontmoeten! Balen van het oponthoud hopelijk morgen beter! Super dat je weer een blog bijhoudt! Wij blijven jullie volgen xxxx
  2. Anouk:
    27 juni 2017
    Hopelijk zit alles vanaf nu wél mee! Haha, blijven genieten!
  3. Martin:
    27 juni 2017
    Eerste dag al een hoop meegemaakt, dat is reizen. Geniet er van.
  4. Jan Klinkenberg:
    27 juni 2017
    Zo, wat een reis! En nu nooit meer klagen over 5 minuten vertraging bij NS.......
    Hopelijk loopt het de komende dagen wat soepeler. Geniet van het mooie Zweden en Noorwegen.