Scandinavie: 2e dag Dinsdag 27 juni 2017

27 juni 2017 - Stockholm, Zweden

Dinsdag 27 juni
Prima geslapen, een prachtig en heerlijk ontbijt.
Mooi weer en een prachtig station in Malmo.
Uitgechecked en naar het station gelopen.
Om 9.00 uur de snelle X2000 trein genomen naar Stockholm.
Onderweg mooie vergezichten en veel bossen en de mooie bekende rode huisjes gezien
Aangekomen in  Stockholm en wederom prachtig weer.
Naar het hotel gelopen, ingechecked, vannacht verblijf op MS Malardrottningen, een 3-sterrenhotelboot op het Malarmeer.
De koffer in onze hut gezet en naar het centrum van Stockholm gelopen en daar de Hop on Hop off bus genomen, veel gezien: Royal Opera, Koninklijk Paleis, Skansen park, Old Town en natuurlijk het Abba Museum (oude tijden herleven  en heerlijk meegezongen met alle bekende nummers van Abba, wat een collectie aan lp's, singles, gouden platen, (onvoorstelbaar veel) en het was echt de moeite waard om er heen te gaan.
Over de koptelefoon in het Abba museum hoorden we Kees Tol ( van Jan Smit) als gids, dat hadden we toevallig gezien op tv.
Daarna zijn we bij de Old Town uitgestapt en hebben daar gezellig rondgelopen en in een heerlijk restaurantje gegeten
(Oma: de eerste souveniertjes zitten al in de koffer !!), welterusten

let op: ook gisteren een video en foto's op de reisblog gezet (zie onder kop: VIDEO en FOTO)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Riek:
    28 juni 2017
    Leuk de eerste reisverhalen. De veerboot is herkenbaar. Die had ik vorig jaar in omgekeerde richting toen ik met de motor bij Nienke en Marc-Jan uit Zweden kwam. Geniet van jullie reis.