Scandinavie: 3e dag Woensdag 28 juni 2017

28 juni 2017 - Stockholm, Zweden

Woensdag 28 juni

Heerlijk uitgeslapen op onze hotelboot, allebei ontzettend goed geslapen, heerlijk ontbeten en toen met de bus Stockholm ingegaan.

Het was prachtig weer, blauwe luchten en heerlijk in een t-shirt gelopen.

Uitgestapt bij een drukke winkelstraat, veel gelopen, een Applewinkel bezocht voor een extra kabeltje voor de telefoons en toen lekker gelunched op een pleintje.

Wat ons allebei opviel, alles zo keurig netjes en schoon.

De mensen zo netjes gekleed, mooie colbertjes aan en ik kijk mijn ogen uit naar al die mooie Zweedse blonde dames !!

Verder gelopen en even bij het Koninklijk paleis wezen kijken en op een gegeven moment teruggelopen naar onze hotelboot en daar nog een paar uurtjes op het dek gezeten.

Om 16.00 uur naar het station gelopen met onze bagage en op het station nog wat gegeten en gedronken.

Om 17.26 uur opgestapt in de nachttrein voor 17 uur en 33 minuten naar Abisko.

Deze spoorlijn wordt ook wel de Ertsspoorlijn genoemd.

De spoorlijn dankt zijn naam aan het feit dat over deze spoorlijn meer ijzererts vervoerd is dan personen.

We hebben een 3 persoons cabine voor ons beiden, heerlijk ons eigen hut en spulletjes.

Het weer is schitterend en wat komen we door prachtige mooie bossen van Zweden, veel groen en water.

Enkele steden die nu gepasserd zijn, zijn Uppsala, Soderhamn, Sundsvall en het is nu 22.45 uur, welterusten.

1. Anouk:
    28 juni 2017
    Beter weer dan hier in Nederland! Geniet van al het moois! Slaaplekker
  2. Jolanda van Voorst:
    28 juni 2017
    Wat zien jullie veel en wat een prachtige foto's! Proost en Gert pas op met kijken anders krijg je lasogen van al die mooie dames! Ben alweer benieuwd naar de volgende belevenissen! Veel plezier lieffies xxxxx
  3. Waarom moeten wij onze eretitel wijzigen?:
    29 juni 2017
    Mooie Natuur,Mooie schone steden en dan nog zeer mooie " SCHOONHEDEN "
    van de Schepper.
    Ja Ja, dit is genieten in optima forma.