Scandinavie: 5e dag Vrijdag 30 juni 2017

30 juni 2017 - Harstad, Noorwegen

Vrijdag 30 juni

Lekker geslapen !!, ik iets minder, want ik wilde meemaken dat het niet donker werd en het klopt ik (ik heb het bewijs op foto's staan).

De hele nacht schijnt de zon.

Lekker biologisch !!!! ontbeten, back to basic, maar wel heerlijke knackerbrot.

De elandpate nog maar even laten staan.

Vanuit Zweeds meest "droge plaats" Abisko vertrokken om 11.00 uur, voor 30 km klimwerk voor de trein naar Zweeds meest "natte plaats" Riksgransen door het hooggebergte en de afdaling boven de Ofotfjord naar Narvik. (Noorwegen)

Dit traject met uitzichten op de fjorden aan de ene kant en aan de andere kant de steile bergwanden.

Aangekomen in Narvik, daar naar het busstation gelopen, we moesten helaas wel 2,5 uur wachten op een rechtstreekse bus naar Harstad.

Was geen straf, heerlijk in het zonnetje gezeten.

Verder per bus naar Harstad, een lange en mooie rit, met een tussenstop op airport Evenes, verder alleen maar fjorden, meten en nog eens water, prachtig, wat een uitzichten.

Vanaf het busterminal naar het hotel gelopen.

Een upgrade in het Clarion Collection Hotel Arcticus met een junior suite met uitzicht over de Vagsfjord.

Ingechecked en heerlijk gegeten in het restaurant.

Nu genieten op onze kamer met het gigauitzicht.

Morgen de hele dag op het Hurtigrutenschip door de fjorden en de Lofoten van Noorwegen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda van Voorst:
    30 juni 2017
    Wat een machtig mooie reis en super foto's. Wel apart dat de zon de hele nacht schijnt lijkt ons ook heel speciaal om mee te maken. Xxxx jo en dre