Scandinavie: 8e dag Maandag 3 juli 2017

3 juli 2017 - Trondheim, Noorwegen

Maandag 3 juli

Prima geslapen, dit was het 1e hotel waar we de kamer goed konden verduisteren, wel fijn als het 24 uur per dag licht is en toen "super" heerlijk ontbeten.

We zijn in de miezerregen even naar het centrum gelopen, een prachtig overdekt winkelcentrum, wat boodschappen gedaan voor de

"lange" treinreis naar Trondheim, uitgechecked en naar het station gelopen.

Op tijd vertrokken met de trein voor/over 1 van de mooiste routes van Bodo naar Trondheim, wat een schitterende natuur, onvoorstelbaar mooi.

Een traject van 700 km over de Nordlandsbanen.

Bij Saltfjellet gaat de trein langzamer rijden en wordt omgeroepen dat we nu de poolcirkel passeren in

zuidelijke richting en zien de zonnewijzer hoog op palen staan (misschien heeft 1 van jullie, 3 weken geleden Rail Away gezien van de EO, deze rit doen wij nu ook precies hetzelfde) en hebben een prachtige rit van uitgestrekte bossen, ruige bergen, ontzettend veel watervallen en wilde rivieren.

Het was "afzien" voor Jenette, 1 stop van 5 min, waar ze een peukie kon opsteken met haar "rookmaatje" een Nederlander die al 10 jaar in Noorwegen woont met zijn vrouw en terug naar huis reist (Rendalen - omg. Oslo)

Dit echtpaar kwamen we al tegen op de Lofoten en zouden vandaag ook naar Trondheim reizen (dus hoezo toevallig zitten ze naast ons in de coupe, terwijl we allebei vooraf gereserveerde plekken hebben, wij 11 en 12 en zij 13 en 14.

Na het avondeten in de trein, was Jenette wat vergeten ? alleen wist ze dat zelf niet !!

Wat dan, zei ze ? ik zei: m'n bakkie koffie ? oke aan het werk, dus ik kreeg m'n bakkie koffie geserveerd ? zie foto.

Natuurlijk weer aan de praat met het echtpaar wat al 10 jaar in Noorwegen woont.

Hij vroeg wat voor een werk we deden en dat verteld en toen vroegen wij wat zij deden of wat ze nu doen ?

Zij had een hoge functie binnen de Noorse (staatsbosbeheer) en hij (60 jaar) is altijd dominee geweest van de Hervormde kerk in de omgeving van Nijmegen, wat was dat lachen !!

Heeft een burn-out gehad en is toen naar Noorwegen vertrokken.

We hebben facebook en internet gegevens uitgewisseld, want ze zeiden als jullie nog een keer naar Noorwegen gaan, dan moeten jullie bij ons in Rendale langskomen ?

We zijn om 22.00 uur aangekomen en zijn naar het

Thon Hotel Gildevangen gelopen.

Gelijk gedouched, nu even een drankje, voor straks slaap lekker.

1. Jolanda van Voorst:
    3 juli 2017
    Man o man wat een belevenissen allemaal! Heerlijk ik kijk iedere avond uit naar jullie verhalen en foto's xxxx
  2. Gert:
    3 juli 2017
    Ik maak het ook met heel veel plezier.
    We beleven de dag dan nog een keer.
    Maar elke keer treffen we mensen, waar we leuk mee in gesprek raken, ook vandaag weer.
  3. Marieke:
    5 juli 2017
    Je ontmoet altijd zulke leuke mensen als je op Reis bent!
    En wat genieten jullie en zien julli mooie dingen ! Super !!