Scandinavie: 7e dag Zondag 2 juli 2017

2 juli 2017 - Bodo, Noorwegen

Zondag 2 juli

Opgestaan en heel somber en nat buiten, het heeft veel geregend.

Ontbeten in het restaurant aan de haven, waar we gisterenavond heerlijk gegeten hebben.

Vandaag dus een busrit over de Lofoten naar Moskenes en een boottocht naar Bodo op de Noorse vaste wal.

De tour over de Lofoten was geweldig, veel leuke kleine plaatsjes gezien en ontzettend veel stokvis wat buiten hing aan houten palen te drogen, stiiiiiiiiiinken, maar wel adembenemend, ondanks het miezerige weer hebben we hiervan genoten.

We kwamen om 14.15 uur aan, toen al erg druk bij de boot, chaos was het daar, maar we hadden nog ruim een uur, dachten we !

Even gekeken waar we een ticket konden kopen ......... nergens !

Toen kwam een mannetje met een geel hesje aanlopen, het bleek dat we bij hem een kaartje moesten kopen, iedereen om hem heen (100 man !!)

Jenette gooide haar charmes in de strijd en binnen 5 min. hadden we 2 tickets, want we zouden pas om 15.30 uur gaan, maar het bleek 14.45 uur te zijn.

De volgende overtocht zou pas om 23.00 uur gaan.

Dus nu een mazzeltje en kwamen we eerder aan in Bodo.

Naar het Scandic Bodo hotel gelopen en ingechecked, een prachtige kamer, netjes en schoon.

Toen het stadje ingegaan en wat rondgekeken en uiteindelijk gekozen voor klein pizzaatje !! (doorsnede 50 cm, big big big)

Pizza ham/champignon en een Pizza beef pepperoni

Terug langs het water naar het hotel gelopen en na wat gedronken te hebben, lekker naar bed.

Morgen wacht ons een treinreis van 10 uur naar Trondheim.

1. Jolanda van Voorst:
    2 juli 2017
    Wel weer prachtige dingen gezien ondanks het weer! En het is dus echt zo als wij roepen het stinkt hier: vis! Hahaha

Xxx jo en dre
  2. Marieke:
    5 juli 2017
    Je Charmes in de strijd gooien Jenette ... Wie Zou daar niet voor Vallen!