Dagen in Miami

26 juni 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Dagen in Miami

Dag 1: woensdag
Omdat we pas om 2.30 uur gingen slapen hebben we vanmorgen lekker uitgeslapen.
Ik tot 7.00 uur, de rest tot 10.00 uur.
Toen zijn we om 11.00 uur een klein stukje gaan lopen, langs het strand van Miami beach, het zijn totaal andere stranden in Nederland, geen strandtenten zoals wij kennen, er is daar niets te eten en te drinken, de hotels liggen aan de stranden en daar kan je wat te drinken halen, tegen giga prijzen, wij zitten net, van het strand af.
We zijn voor een lekker bakkie koffie naar Starbucks gegaan en hebben wat ontbijtspullen gekocht in de supermarkt.
Lekker gelunched, de auto uit de parkeergarage verderop gehaald en naar het hotel teruggereden.
Toen lekker bij het zwembad gelegen tot 15.00 uur.
We zijn om 15.30 uur ergens gaan eten, omdat we 's avonds naar een honkbalwedstrijd wilden gaan van de Miami Marlins.
Lekker gegeten bij een Italiaans restaurant en toen zijn we een stukje gaan toeren en uiteindelijk naar het Marlins Ballpark (stadion) gegaan, ze speelden tegen St Louis Cardinals.
We waren er al vroeg en wat een prachtig stadion, helemaal overkapt (à la de Arena) en het hele stadion heeft airco, heerlijk koel.
Foto's gemaakt en natuurlijk wat souvenirs gekocht, een petje, een honkbalknuppel en een honkbal.
Natuurlijk popcorn erbij en wat rondgelopen, totdat de wedstrijd begint.
Een klein meisje zong het Amerikaanse volkslied en dan krijg je effe kippenvel, schitterend en prachtig.
De wedstrijd op zich viel een beetje tegen qua honkslagen en veldspel, wel 5 homeruns.
De St. Louis Cardinals hebben  uiteindelijk de wedstrijd gewonnen met 1-6.
We zijn niet helemaal tot het einde gebleven.
Terug naar het hotel en daar nog even heerlijk buiten gezeten, het was nog steeds broeierig warm, zo'n 30 graden, moe en voldaan naar bed.
Dag 2: donderdag
Bij een soort supermarktketen wat verse broodjes met beleg gehaald, met jus d'orange en veel water, want we zouden naar het Nationale Park the Everglades gaan (alligators).
We zijn naar het National Park the Everglades gegaan en zijn toen we op een Airboat gestapt, een priveboot voor ons alleen, je zweeft over het water, de boot wordt aangedreven door propellers, een schitterende tocht door de moerassen van de Everglades gehad en we hebben verschillende alligators gezien.
Met de Airboat naar een voormalig eilandje geweest, waar de indianen vroeger hebben geleefd.
Terug naar het startpunt en daar hebben we nog uitleg gehad over de alligators en de tirtles.
Op de foto geweest met een alligator, die 2 jaar oud was, ze kunnen zelfs 100 jaar worden.
Daar vandaan zijn we naar de Florida Keys gereden.
De eilanden aan de zuidkant van Florida, die verbonden zijn met bruggen.
Aan de ene kant de Atlantische Oceaan en aan de andere kant de Golf van Mexico.
Teruggereden naar het hotel, waar we op 18.15 uur weer terug waren.
Om 20.00 uur zijn we gaan eten bij Rosinella.
We hebben daar de hele avond gezeten en toen naar het hotel, het was. Een TOP dag.
Dag 3: vrijdag
Opgestaan, ontbijtspullen gekocht en opgegeten en toen naar het strand gegaan.
We wilden 1 dag van onze reis, helemaal niets doen, heerlijk zonnen en zwemmen.
Carin en Martin wilde nog iets anders doen, dus die zijn hun eigen gang gegaan.
Ze zouden later naar het strand komen.
We hadden van het hotel, per dag 2 ligbedden en een parasol.
In de zee was het heerlijk, alleen kwam er heel veel bewolking opzetten, met zelf giga donkere wolken en bliksem die je zag en hoorde.
Carin en Martin zijn naar de Cubaanse wijk
Little Havanna geweest, waar ze de sigaren maken.
Martin heeft een Cubaans bakkie koffie met een Havanna gehad/gerookt.
In de loop van de middag kwamen ze nog even op het strand,
Wij zijn nog even naar Een ander hotel gelopen voor internet, want in ons hotel werkte het niet.
We hadden met Anouk afgesproken om te facetimen, omdat die morgen naar Maleisië vertrekt.
Was heel leuk en gezellig.
Ik verstuur dit reisverslag alvast (het is nu 16.00), omdat ik niet van het internet op aan kan.
Morgen vliegen we weer naar Amsterdam, waar we zondagmorgen om 9.20 uur hopen te landen.
Dan zal ik mijn reisverslag thuis afmaken en rondsturen.

1. Sandra:
    26 juni 2015
    Door het lezen van je blog aardig op de hoogte gebleven van jullie belevenissen, leuk!..straks in Nederland ook hoge temperaturen, daar zijn jullie al aan gewend denk ik zo!..goeie reis terug!
  2. Jolanda van Voorst:
    27 juni 2015
    Lieve schatten wat een prachtige verhalen! Echt super. Ik heb Anouk ook al een fijne vakantie gewenst en hoop dat jullie een goede terugvlucht hebben. Geniet nog even lekker en een hele dikke knuffel van ons allemaal.

Dank je wel voor al je mooie verhalen!
  3. Caroline:
    2 juli 2015
    hallo,we gaan in september naar miami en graag zou ik weten hoever het stadion van de marlins ligt als je hotel in miami beach ligt,is het te doen met een taxi,vorig jaar match meegemaakt in las vegas en was magische ervaring,de sfeer is niet te beschrijven he,alvast bedankt