Dagje Tucson

14 juni 2015 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Dagje Tucson
(Ik heb tevens wat filmpjes onder VIDEO geplaatst, niet helemaal professioneel, maar leuk om te bekijken)

Vanmorgen in het hotel ontbeten, was niet uitgebreid, maar oke, verder was het restaurant vandaag gesloten, want het is zondag.
We zijn op tijd vertrokken om de buurt van Tucson te ontdekken.
We wilden naar de vliegtuigen en naar een Nationaal Park.
We zijn begonnen in Prime Air Museum, een particulier vliegtuigmuseum, de grootste van de wereld.
Schitterend, we hebben onze ogen uitgekeken en nog een rondtour van een uur meegemaakt over het terrein, tussen de vliegtuigen.
Museum wordt gerund door vrijwilligers (oud piloten van de US Army)
We zijn daarna naar het Saguaro National Park gegaan, bekend om zijn cactussen, niet te geloven zoveel verschillen soorten en grootte.
We hebben daar een route van 10 km gereden.
We hebben gelijk een USA Pass aangeschaft voor alle Nationale Parken in de USA, die hebben we straks ook nodig bij de Grand Canyon en bij Death Valley.
Na dit park hebben we genoten van een latere lunch bij Suguaro Corners, een echt Amerikaans restaurant, heerlijk Amerikaans gegeten.
Daarna zijn we langs het vliegtuigen kerkhof gereden, waar duizenden afgedankte toestellen geparkeerd staan, je weet niet wat je ziet, F 16, Herculessen, enz.
Daarna teruggereden naar het hotel, eerst even wat boodschappen gedaan, een frisse duik genomen en heerlijke broodjes als avondeten bij het zwembad genuttigd.
Dit worden onze laatste uurtjes in Tucson, morgen op weg naar Sedona voor 600 km.

1. Jolanda van Voorst:
    15 juni 2015
    Tjonge wat zien jullie veel, geweldig. Wat een natuur.
    Leuk die filmpjes, kunnen wij lekker meegenieten. Ijs nog lekkerder dan de hoop volgens mij? Genieten lieverds.