Reisverslag Death Valley

19 juni 2015 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Reisverslag Death Valley
Vanmorgen om 8.30 uur vertrokken, voor een korte rit naar Death Valley.
Eerst even ontbeten bij Subway en gelijk even getankt.
We moesten door de woestijn naar Death Valley, dat ligt in een dal, een en al rotsen en bergen, hier groeit geen boom of struik, droog en dor, zulke vreselijke hoge temperaturen.
Wij kwamen om 12.00 uur aan bij onze ranch aan in Furnace Creek en toen zaten we al tegen de 50 gr C aan !!!
Hier is in 2013 de OOIT HOOGSTE TEMPERATUUR voorgekomen en gemeten, gemiddeld 58,3 gr.
Het schijnt, dat het hier dus de warmste plek op de wereld is.
Onze kamers waren nog niet klaar, dus zijn we "de saloon" ingegaan, koeling van airco's, wat is dat heerlijk en natuurlijk constant drinken, de hele dag door, water, water, water, bier, bier, bier, ha ha en we hebben gelijk even een klein hapje gegeten.
Die ranch zit op een prachtige plek, zo midden in de woestijn.
Ingechecked en naar de kamers gegaan, prachtig en wat een uitzicht vanaf onze balkons.
De meiden zijn de was gaan doen, want dat droogt hier onder je handen vandaan.
Ik ben even alleen gaan zwemmen, ik wilde verkoeling en dat was heerlijk, een groot zwembad, waar je bijna alleen in zit, rust, alles stil en dan de schitterende bergen om je heen en dat terwijl je gisteren in Las Vegas liep en het daar 1 mensenmassa en drukte van jewelste was.
Later nog even met Jenette samen wezen zwemmen en terug naar onze kamer, toen er een coyote (een prairiewolf) aan het grazen was voor onze lodge, op zoek naar eten.
Verder lopen hier veel roadrunners en andere mooie vogels in de tuinen voor ons appartement.
Je kan hier niet op je balkon zitten, zo heet, dus we blijven in onze gekoelde kamers.
Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant, helemaal top.
Nu is het bijna 23.00 uur en nog 42 graden, maar we gaan toch proberen om met deze warmte te slapen.
Morgen op weg naar Mammouth Lake, want geloof me of niet, dat is een skigebied !!

1. Jolanda van Voorst:
    20 juni 2015
    Superheet neem er nog eentje! Xxxx