Reisverslag Mammoth Lakes

20 juni 2015 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Reisverslag Mammouth Lakes
Opgestaan en even over de ranch gelopen, om wat foto's te maken.
Op de ranch zit ook een groep Porsche-rijders, alle auto zijn ingepakt i.v.m. de hitte.
Super de luxe Porsche's, alle grote en kleine types.
Ontbeten op onze ranch bij de ingang van het park, een lekker broodje, voor zover in de schaduw opgegeten.
Na onze ranch Furnace Creek uit Death Valley te hebben verlaten, kwamen we weer in de woestijn, uren rijden en je ziet niemand.
Je moet echt zorgen, dat je voldoende water bij je hebt en zorgen dat je tank vol zit.
Je hebt ook geen bereik met je telefoon, alleen je alarmnummer kan je gebruiken.
De route was prachtig, wat een kleuren van de verschillende bergen, zoutvlaktes en de mooie natuur.
Nadat we de woestijn achter ons hadden gelaten, zie je gelijk de natuur veranderen, groene bomen, kleine beekjes, vogels enz.
We kwamen in een klein Western-stadje Lone Pine, waar we een lekker bakkie koffie met gebak hebben genomen in het Totem café.
In dit stadje hebben de indianen geleefd, dat zag je aan alles.
Even boodschappen gedaan voor de picknick en we zijn verder gaan rijden tot we op de navigatie een groot meer zagen in een natuurpark.
Bij de ingang ons pasje laten zien en bij het water hebben we ge-picknickt.
We zijn doorgereden naar Mammouth Lakes, wat een ski-oord is.
Eerst ingechecked bij ons schitterende hotelletje Alpenhoff Lodge, het lijkt hier wel Oostenrijk.
Hier moesten we, of werd door het hotel verteld, alles uit de auto halen, want het kan zijn, dat hier 's nachts beren komen, dus geen water, blikjes drinken of etenswaren in de auto achter laten, dus dat gedaan (stiekem hoop ik, dat ik uit mijn hotelkamer vannacht, iets van een beer zie !!)
Heerlijk buiten gezeten, wat nu wel kon, 28 gr C, vergeleken met de 50 gr C die we gisteren hadden en waar je niet buiten kon vertoeven.
We hebben aan de hotelier gevraagd, of de skiliften nog open waren, maar die gaan om 16.00 uur dicht, dus dat hebben we niet meer gedaan, misschien morgenochtend ?
Even bijgekomen op onze kamers en aan het eind van de middag zijn we met de auto de buurt gaan verkennen en hebben we heerlijk gegeten bij grillrestaurant The Village.
Een Black Angus, die perfect gegrild.
Zo lekker slapen, morgen op weg naar Maripose.

1. Sandra:
    21 juni 2015
    Wat een contrasten; Las Vegas, dead valley, skigebied; gekke wereld waar jullie je bevinden
  2. Jan Klinkenberg:
    21 juni 2015
    Even een technische vraag aan onze vleesspecialist: Die Black Angus, van welk deel van de beer is die?
  3. Jolanda van Voorst:
    En nog beren gezien? Xxx