Reisverslag Mariposa

21 juni 2015 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Reisverslag Mariposa Opgestaan en ontbeten in ons hotel Alpenhof Lodge. We zaten dus nog in Mammoth Lakes, wat een groot ski (plaats/gebied) is. Een groot skigebied in de Siërra Nevada, we wilden graag nog met de skilift naar boven. Dat hebben we gedaan, we konden tot 3400 meter komen, er lag nog een klein beetje sneeuw. Nu gaan de mountainbikers de berg af, schitterend om te zien. We hadden boven dus wel een trui nodig, het was bar koud. Weer terug naar beneden en wat een prachtig uitzicht vanuit de skicabine. Nog even een bakkie koffie bij Starbucks gehaald en een lekker brood voor de lunch gehaald, zijn we vertrokken voor de mooie rit over de Tioga pas naar het Yosemite National Park. Naar het Yosemite Nationale Park, over die pas (afgronden, waar je bang van word), alleen maar klimmen en dalen voordat we er waren, maar met Klinky aan het stuur, lukt dat prima. Uiteindelijk bij het park aangekomen, was het zo druk om het park in te komen, dat ze iedereen die een pas had, zo kon doorrijden, dus wij hadden mazzel, want wij hadden een jaarpas. Wat je daar ziet zo wonderschone natuur, onvoorstelbaar mooi, van allemaal verschillende landschappen, tot rotsen, watervallen, aparte vogels enz. We hebben genoten, alleen was het zo hardstikke druk, het was zondag !!, dat we soms onze auto op de daarvoor bestemde uitkijkplekken niet kwijt konden. Ergens op een plek in het park, heerlijk gepicknickt, was erg gezellig. Maar wat hebben we genoten en we wilde ook nog naar de Sequoia bomen kijken, dat was in het park nog een uur rijden over doorgaande wegen. Uiteindelijk daar aangekomen en wat een bomen, die al 3000 jaar oud zijn, zo verschrikkelijk groot en mooi. Teruggereden naar de regionale weg, het Yosemite Nationale Park achter ons gelaten te hebben op weg maar Mariposa, waar we om 17.00 uur aankwamen bij ons hotel Minners Inn. Mooie kamers, gelijk even een duik genomen in het zwembad, het was 35 gr C en vanavond hebben we heerlijk gegeten, alleen Martin, Carin en Jenette konden hun bordje niet leeg eten, dus hebben ze voor het eerst in hun leven een doggybag gevraagd en ja natuurlijk, wie moest er mee op de foto !!! en daarna nog een glaasje bij het zwembad gedronken. Morgen de laatste dag met de auto, weer terug naar San Francisco.

1. Jolanda van Voorst:
    22 juni 2015
    Wat een verhaal weer Gert, geweldig. Ik weet niet of ik je kan evenaren hoor, je lijkt wel een echte journalist.
    xxxx