Reisverslag Las Vegas

17 juni 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Reisverslag Las Vegas
Vanmorgen vroeg vertrokken, we hadden geen ontbijt in ons hotel, dus picknicken onderweg, dat was hartstikke leuk, we kwamen een Flinstones camping tegen, dus daar lekker gezeten, broodjes gegeten met een bakkie koffie, jus d'orange en een joghurtje, helemaal lekker.
Het was een openbare campingplaats.
Toen wij er zaten, begonnen mensen een tent op te ruimen, dat waren volgens ons mormonen, apart gekleed en met een strooihoed op.
Ma Bunschoten in Nederland even gebeld, want die is vandaag 79 geworden.
We zijn gaan rijden en op een gegeven moment, kwamen we op de Route 66.
Bij het stadje Seligman gestopt en daar wat souvenirs gekocht en leuke foto's gemaakt.
Onderweg veel rechte wegen en eindeloze landschappen, waar je uren niemand tegen komt.
We zijn verder gereden en bij een "echte saloon" onderweg gestopt om een colaatje te drinken, dat gedaan, ook dat was hartstikke leuk.
We zijn weer vertrokken en na 15 km kwam Jenette er achter dat ze haar handtas niet bij haar had, dus !!!! waarschijnlijk in die saloon laten staan, met onze paspoorten dus "heftige" paniek.
Ik ben snel teruggereden en gelukkig hing de tas nog gewoon aan de stoel waar ze gezeten had.
We zijn verder gereden naar de Hooverdam, onvoorstelbaar wat je daar ziet, we zijn er even uit geweest en hebben wat foto's gemaakt, maar wat een toeristen liepen daar.
De temperatuur was inmiddels gestegen tot 47 gr C, zo vreselijk broeiend vies warm, dat je de zweetdruppels gewoon door je billen voelde druppelen, niet echt lekker.
We drinken overdag veel water, dus hebben we voldoende mee, elke dag weer.
Net voor Las Vegas even wat gegeten en toen is Jenette het laatste stukje gaan rijden.
Dan kom je Las Vegas in en je weet niet wat je ziet, wat een circus, 5 rijen dik auto's.
Na de rust en de mooie natuur kwamen we nu terecht in een enorme hectiek van neon reclame, billboards, muziek enz.
We kwamen bij het MGM hotel en dat kan ik niet vertellen, een stad op zich, MEGAAAAAAA groot.
Een winkelcentrum is er niets bij, 5000 kamers, 17 restaurants, 30 incheck balie's, overal casino's, winkels, bioscoops, tv-opname studio's enz.
Hier is 2/3 weken geleden die giga bokswedstrijd van 200 miljoen dollar gespeeld.
We zijn naar onze kamers gegaan, we sliepen op 2 verschillende verdiepingen, wij op 9 hoog,
Carin en Martin op 7 hoog, wij aan de westzijde oost.
Je hebt echt een plattegrond nodig, anders verdwaal je.
Om 17.00 uur even het hotel (voor zover) verkent, even een gokje gewaagd en wat gedronken.
Daarna zijn we met de auto naar de Freemanstreet gegaan.
Ook hier wat een circus, wat een mensen, wat een herrie, wat een lichten, wat een keiharde muziek, we werden er gek van.
Ergens in een casino wat gegeten, rondgelopen, naar de grootste videowall ter wereld gekeken en om 22.30 uur naar huis, zo naar bed en lekker slapen.

1. Jolanda van Voorst:
    18 juni 2015
    Zeg luitjes hoe bevalt dit Zwitserleven gevoel! Super vet al die verhalen en foto's! Xxx